Osoby głuche nie mogą, tak jak osoby słyszące, skorzystać z ogólnopolskiej infolinii telefonicznej w sprawie koronawirusa. Nie mogą też po prostu zadzwonić do placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Dlatego, jako ministerstwo zajmujące się dostępnością, zdecydowaliśmy się zainicjować powstanie wideoinfolinii dla osób głuchych
Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza i Polski Związek Głuchych, przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, uruchamiają wideoinfolinię dla osób głuchych potrzebujących informacji w związku z epidemią Covid-19. Narzędzie będzie działać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wszystko po to, by osoby głuche, na równi z pozostałymi obywatelami, miały stały dostęp do wsparcia i pomocy.
7.408 potwierdzone przypadki koronawirusem w Polsce
(stan na 15.04.2020 r.). Kliknij, żeby zobaczyć aktualne informacje
Głusi maja takie samo prawo do informacji jak wszyscy obywatele Polski. Musimy mieć narzędzie, które ten dostęp do informacji zagwarantuje. Infolinia to ułatwienie dla środowiska osób niesłyszących, ale również dla lekarzy, którzy mogą się od dziś wesprzeć pomocą tłumacza podczas kontaktu z osobą głuchą
Infolinia to pierwszy, konkretny i praktyczny wyraz działań PGNiG w ramach Partnerstwa na rzecz Dostępności, stanowiącego zobowiązanie do współpracy w ramach Programu Dostępność Plus. Stosowne dokumenty w sprawie przystąpienia spółki do Partnerstwa podpisali prezes Jerzy Kwieciński i minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Przystąpienie do partnerstwa, to nie tylko deklaracja prowadzenia działań w zgodzie z ideą dostępności i równego traktowania. To też zobowiązanie do pracy na rzecz dostępności. Dzisiejsza decyzja PGNiG o wsparciu w utworzeniu infolinii to wyraz solidarności z najbardziej potrzebującymi. To też dowód na to, że przedsiębiorstwa, administracja i organizacje pozarządowe mogą wspólnie działać w trudnych chwilach
Program Dostępność Plus to pierwsze i kompleksowe ujęcie tematyki dostępności w Polsce. Jego celem jest zapewnienie swobodnego dostępu do dóbr, usług oraz możliwości udziału w życiu społecznym i publicznym osób o szczególnych potrzebach. W zamierzeniu działania w ramach Dostępności Plus realizowane są w szerokim partnerstwie z samorządami, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi i środowiskiem osób z niepełnosprawnościami oraz seniorami.
Już od 16 stycznia 2021 r. uległy zmianie godziny funkcjonowania punktu pobrań na obecność wirusa SARS-CoV2 przy ul. Powązkowskiej róg Ostrowieckiej (parking Powązki). Uwaga! punkt przy ul. Wóycickiego nieczynny aż do odwołania
więcejZ dniem 16 stycznia 2021 r. ulegną zmianie godziny funkcjonowania punktu pobrań na obecność koronawirusa SARS-CoV-2 w naszej przychodni przy ul. Żeromskiego 13
więcejOd 15 stycznia 2021 r. ruszają zapisy na szczepienia dla seniorów w naszych przychodniach. Zobacz jak się zapisać i gdzie zaszczepić.
więcej
W związku z dużym wzrostem liczby zachorowań i pogaraszającą się sytuacją epidemiologiczną bądź na bieżąco z nanowszymi komunikatami NFZ i MZ
więcejRCKiK w Warszawie prosi o oddanie osocza wszystkie osoby, które chorowały na COVID-19 i zostały uznane za zdrowe
więcejSpradź jak uchronić się przed zakażeniem koronawirusem oraz co powinieneś wiedzieć o kwarantannie
więcejNajskuteczniejsza forma profilaktyki - program szczepień
więcejCopyrights 2011-2019 Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Lecznictwa Otwartego. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałow w całosci lub w części bez zgody właściciela jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich.